27.10.13

Russel-Cotes Art gallery & museum #2

Aj, ik heb al een poos geen bericht meer geplaatst op m'n blog.. terwijl ik foto's genoeg heb! Afgelopen 2 weken waren bijzonder.. de ene dag was geweldig, de andere dag voelde ik me klote, het wisselde nogal eens. Eigenlijk heb ik gewoon heimwee maar ik wil nooit toegeven aan dingen dus stopte ik het weg totdat een lerares vroeg of ik me wel goed voelde, ik zei dat ik alleen een beetje moe was en ging verder. Zolang ik bezig ben, muziek luister, werk, huiswerk maak, hardloop, etc. is er niks aan de hand maar zodra ik even op m'n kamer ben en ik heb niks te doen dan zou ik niks liever doen dan het vliegtuig naar huis nemen. Weetje wat irritant is, het gevoel dat je weet dat het mogelijk is maar dat het nu niet kan. Ik bedoel, als je nu een ticket boekt kan je morgen in het vliegtuig zitten maar met je verstand weet je dat dat gewoon niet gaat, je bent bezig met een cursus, je zus komt in december naar Engeland en je wil niet onnodig geld verspillen.. nuja, genoeg over dat. Weet je dat een titel boven aan een blogbericht echt heel irritant is, ik wil namelijk altijd veel meer typen dan dat met de blogtitel te maken heeft.. in ieder geval was het mijn bedoeling foto's te laten zien van het enige museum hier in Bournemouth, deel 2 wel te verstaan want zo'n 2 weken geleden plaatste ik er al een paar.


The Fairy Feller, 2003

The Fairy Feller

Dit schilderij vind ik echt bijzonder, en dan op een positieve manier, volgens mij is het het eerste schilderij wat ik heb gezien dat niet vlak is maar met deuken en een soort verkreukeld uiterlijk. De kunstenares achter dit werk is Spartacus Chetwynd (ze veranderde haar naam van Lali in Spartacus), ze maakte dit werk als zijnde een kopie van de victoriaanse kunstenaar Richard Dadd's meest bekende schilderij. Niet verrassend dat zij als eerste performance-artist genomineerd werd voor The Turner Prize in 2012.

De centrale hal van het museum


Alle, maar dan ook A l l e muren hangen vol schilderijen




Sorry, ik ben een slechte museumbezoeker.. foto's maken 'OK' maar dan moet je ook opschrijven wat je op de foto gezet hebt want nu kan ik bij de laatste 3 foto's niks meer vertellen.. gelukkig kan ik het nog goed maken want ik ga er waarschijnlijk toch nog een keer heen met een klasgenootje. Om je de waarheid te zeggen, ik heb hier nog weinig, zeg maar gerust geen, klasgenoten ontmoet die van musea houden.. tenzij het gratis is en het een goed restaurant heeft. Jongens, is er dan niemand die een beetje dezelfde interesses heeft als mij?!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten