29.10.13

Natural Science Museum Oxford

 
Natural Science Museum, Oxford

Vorige week woensdag stond ik om kwart voor 9 met een slaperig hoofd bij 't busstation van Bournemouth te wachten op de "schoolbus" die mij naar Oxford ging brengen, samen met de andere mensjes van de kunstklas. Uiteindelijk heb ik nog een uur in de bus geslapen nadat ik het eerste uur haast aan het raam geplakt zat vanwege het prachtige landschap waar we doorheen sjeesden. Na 2,5 uur kwamen we aan bij het Ashmolean museum, we splitsten op en ik ging samen met zo'n 12 anderen te voet naar het Natural Science museum. Natuurlijk liepen we eerste verkeerd vanwege de twee geweldige leraressen die super aardig en creatief zijn maar niet zo goed kaart kunnen lezen, daarmee zeg ik natuurlijk niet dat vrouwen slecht zijn in kaart lezen, mocht dat even duidelijk zijn. Aangekomen bij 't museum hadden we welgeteld 1 uur de tijd om drie verdiepingen volgestouwd met 'vondsten' uit verschillende tijdperken van over de hele wereld te bekijken en opdrachten te beantwoorden... tja, na een uur hadden Stephenie, nog een ander meisje (sorry, naam vergeten, al die Chinese namen lijken op elkaar) en ik nog maar één verdieping gehad maar we waren zo geobsedeerd door alles dat we totaal niet op de tijd letten dus ik schrok me rot toen dat meisje ineens naar me toe kwam rennen met grote ogen en d'r mobiel aan d'r oor:"We have to go, they are all outside waiting for us!" Woopsie, dus wij rennen.. "Hey, stop running, it's forbidden to run in the museum!":schreeuwde ineens bewaker 1 naar ons. In gehaaste wandelpas liepen we door de gangen en konden het niet laten toch van de trappen te rennen.. "Stop R U N N I N G, please!":riep nu bewaker 2 die het op zo'n manier uitsprak dat zelfs de meest slecht-engels-sprekende-aziaat het nog begrijpen kon.. ik weet niet waar die ons voor aan zag maar we renden lekker toch door want ondertussen waren de anderen al vertrokken en stond er nog één lerares buiten op ons te wachten.

Had ik al gezegd dat Aziaten langzaam lopen? Vraag me niet waarom maar ze lopen echt tergend langzaam, dus eer dat we bij het Ashmolean museum aankwamen was de groep alweer herenigd. Aan het Ashmolean museum zal ik een volgend blogbericht wijden want ik heb veelte veel foto's van beide musea om in 1 berichtje te proppen!


Een familie die met zaklantaarns door het museum loopt + camera met lange sluitertijd = leuke weergave van de weg die de familie aflegde in het museum

Geloof, hoop en liefde

Verschillende sleutels van over de hele wereld

Muntverzameling (voor Eddo)

Het meest stomme en oninteressante gedeelte van het hele museum.. kasten vol geweren, pistolen en andere soorten wapens. BAH, ik ben tegen wapens. Het is enkel dat ik een foto maakte omdat mijn broertje van schietspellen houd, hè Ruud? ;)

Gatsie, een kammetje uit 1909

Dit wordt interessant, mijn knopenverzameling stelt trouwens nog niks voor bij deze kralenverzameling.. maar waar het om gaat is dat ik hiermee 'iets' wil doen voor school, namelijk voor het bordspellen-project. Wat dat 'iets' dan wel niet is houd ik lekker nog even geheim totdat het af is!

Afbeelding gemaakt van kleine kraaltjes

Een niet-bijzondere-maar-wel-oude-armband uit Zuid-Afrika, 1864 welteverstaan

Geen opmerkingen:

Een reactie posten