19.10.13

Doodles

Nu, 't zijn een beetje grote doodles maar ik wist niet wat ik anders als titel nemen moest.. om je de waarheid te zeggen, achter onderstaande tekeningen/knipsels zit ook niet echt een boodschap.. ik deed zomaar wat en dit werd het. Is dat erg, als er geen boodschap achter zit? Ik vind dat altijd zo lastig, soms wil ik gewoon iets maken, 'iets' wat mijn handen maken zonder dat mijn hoofd denkt:"Hm, dat heeft wel iets weg van zus en zo waarmee ik kan uitbeelden dat zus en zo echt heel belangrijk voor mij is (o.i.d.)". Stiekem deed ik bij het vak tekenen ook meestal 'zomaar'  wat en als ik er dan achteraf een verhaal omheen bedacht werd het of de hemel in geprezen of de grond ingestampt.. dat is het risico. Gelukkig was het meestal het eerste dus leed mijn cijferlijst er niet onder.

Maar wat zit ik ook moeilijk te doen, stel dat dit doodles zijn dan maak ik me druk om niks want wat is tenslotte de boodschap achter doodles? Inderdaad, niks, 't is meer een soort beweging die de hand maakt zonder dat het hoofd nadenkt over de beweging van die hand.. als u begrijpt wat ik bedoel.




Na het maken van de "tekening" scheurde ik zwart/wit reclame pagina's uit ELLE, knipte ze in golvende vormpjes en puzzelde net zolang totdat ze naast elkaar/door elkaar op mijn schetsboek lagen. 



Ik fotografeerde het knipselwerk boven de verwarming, ik vond het wel wat hebben van warme opstijgende lucht. Eigenlijk als een soort zichtbaar maken van alle moleculen die daar boven die verwarming krioelen en naar boven bewegen.

Soms was scheikunde zo gek nog niet.


Excuses voor dit vreselijk amateuristische filmpje..
het gaat om het idee

Eigenlijk is de achterkant van het knipselwerk ook wel interessant. Als de bladzijde langzaam omhoog gaat worden de figuren op de bladzijde langzaam zichtbaar vanwege het zonlicht die op de 'goede' kant ervan schijnt. Nou, zo kan ik nog wel uren bezig blijven want als ik iets teken/maak ben ik nooit klaar, ik wil het gelijk kopiƫren en er weer iets anders van maken, iets beters, iets mooiers. Dat wat ik maak is nooit af, ik vind het niet goed genoeg..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten