16.9.13

Walking around Christchurch Harbour



Gisteren bezocht ik het plaatsje Christchurch wat vrijwel aan Bournemouth vastligt, binnen 10 minuten was ik er met de bus. Het "dorpje" heeft een mooi oud centrum en is verder omgeven van de bungalowparken vanwege de gunstige ligging rondom een grote baai met een kleine opening. De baai ligt vol jachten en plezierboten en er worden allemaal verschillende watersporten beoefend. Ik liep om de baai heen langs een golfclub, een woonwijk, een hondenuitlaat veld, een kwadehoek-achtig-gebied, een grote haven en kwam toen bij de opening van de baai waar net op dat ogenblik een kleine ferry aanmeerde. Mijn hele dag bestond al uit spontane actie's dus voordat ik nadacht was ik op de ferry geklommen en voeren we ineens op het onstuimige water richting het andere punt van de baai. Ondanks de 1,30 pond die ik ervoor moest betalen was ik zo blij dat ik op de ferry gestapt was want wat ik daarna zag was echt prachtig. Helaas had mijn accu het een half uur geleden al begeven dus heb ik van dat hele mooie plekje geen foto's.. ik kan enkel zeggen dat het de mooiste plek is waar je je zomer kan doorbrengen, een klein strandje met gekleurde houten huisjes aan 3 zijden omringt door water. Aan de andere kant liepen een paar wandelpaden en ging het steil omhoog zodat je ineens bovenop de kliffen belande en een prachtig uitzicht had. Het waaide erg hard en de temperatuur lag rond de 13 graden dus nadat ik was uitgewaaid klom ik gauw terug naar beneden en sloeg op gevoel een wandelpad in die me naar een parkeerplaats leidde en tevens de bewoonde wereld. Vanaf daar duurde het nog een poos voordat ik weer terug kwam bij het centrum van Christchurch omdat ik helemaal naar een brug moest lopen die mij over de rivier kon helpen die uitmond in de baai. Volgens mij kom ik terug in Nederland met mega gespierde kuiten want ik heb nog nooit zoveel gelopen in 1 week, alles wat je hier doet is met de bus of lopend.. alleen in het centrum en drukke gedeelte van de stad rijden bussen dus dan moet je algauw lopen. 





Op deze printscreen van googlemaps kun je zien welk rondje ik gelopen heb, het gedeelte rond de blauwe stip was het mooiste stuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten