21.9.13

Brownsea Island

Brownsea Island is echt het mooiste eiland ooit! De natuur is er heel gevarieerd, de ene keer loop je midden in een bos, dan weer een open veld met enkele naaldbomen, velden met heide, steile afgronden, moerassige dalen, strandjes, kliffen, etc. Eigenlijk wilde ik vanmorgen het liefst thuis blijven vanwege buikpijn en koppijn (slecht geslapen wegens lawaaiige buren..) maar ik ben zo blij dat ik toch gegaan ben, zelfs met dit miezerige grauwe weer was het er prachtig. Ik vertrok om 10 uur met de bus naar Poole vanwaar ik met de Ferry naar het eilandje voer, om half 1 kon ik aan mijn wandeltocht op het eilandje beginnen. Om 2 uur was ik alweer terug bij de beginplek terwijl ik onderweg toch aardig wat keren gestopt ben, het eiland is dan ook maar 1,5 mijl lang en een kwart mijl breed. Onderweg had ik nog een korte maar fijne conversatie met een Engelse dame uit Dorset die vertelde dat ze een Japanse studente in huis heeft en interesse toonde in mijn gastgezin. Nadat haar mobieltje ging en ze hardop moest lachen om een sms'je legde ze uit dat ze hier met twee 19-jarigen en haar man naartoe was gekomen maar omdat haar man slecht ter been is wilden ze een tochtje maken in een wagentje*, er bleken nog maar 3 plaatsen beschikbaar te zijn dus besloot mevrouw alleen te gaan wandelen, "Yes, an hour for my own!": riep ze en maakte er een yes-gebaar bij met haar arm terwijl ze me lachend aankeek. Wat heerlijk om zulke mensen te ontmoeten, ik at mijn boterham en keek hoe mevrouw haar rugtasje omdeed en verder wandelde. 

* op het eilandje rijden golfkarretjes met 4wheel aandrijving rond zodat bejaarden, invaliden en luilakken ook van de natuur kunnen genieten.



Dankzij een vader die zeer geïnteresseerd is in kathedralen en ons elke vakantie weer mee wist te krijgen naar een kathedraal in de buurt heb ik bewondering gekregen voor deze imposante oude gebouwen met hun robuuste en toch sierlijke architectuur. Vandaar dat ik vanmiddag geheel uit eigen interesse deze kathedraal binnenstapte waar ik werd verrast door een gospelkoortje wat hard aan het oefenen was, geweldig! 

Deze pauw was druk bezig zijn grijze veertjes weg te plukken

Uitzicht op de heuvels van Dorset



Geen opmerkingen:

Een reactie posten