17.11.13

Aanwinsten uit Brighton

Aanwinsten, dat vond ik wat beter klinken dan 'shoppen in Brighton' of 'wat ik kocht in Brighton', want zeg nou zelf, je koopt toch alleen iets als je het nodig hebt, dan is het een heuse aanwinst.. oké, ik geef toe, soms zie je iets waarvan je van te voren niet wist dat je het nodig had.. en dan heb je het ineens heel erg nodig en koop je het maar he, ik ben nog lang niet zo erg als Rebecca Bloomwood uit Shopaholic en ik weet heel goed wat ik uitgeef en wat niet.

Oke, in Brighton heb je dus een super leuke wijk 'The Lanes' genaamd waar je allemaal winkeltjes vind die van die hele hippe, originele, creatieve en tweedehands dingen verkopen. Dat zijn dingen als stationary, meubels, boeken, kussens (dat soort accessoires) en kleding. Sommige winkels waren echt wel heel duur, begrijpelijk met al die toeristen, maar gelukkig vond ik een leuk tweedehands boekenwinkeltje waar je achterin een kamertje had met boeken van onder de 3 pond.
Dit is zo'n beetje alles wat ik kocht in Brighton met als duurste item een tweedehands houthakkers blouse die ik heb afgedingt.. hij was eerst £25,-, belachelijk natuurlijk, dus in de paskamer ging ik verwoed zoeken naar een beschadiging of vlekken om even later aan de verkoopster 3 minuscule vlekjes te tonen met de vraag of ik korting mocht krijgen.. en jahoor, het lukte tot m'n stomme verbazing nog ook!

Vier boekjes en drie luciferdoosjes (dat laatste is voor een schoolproject)

Drie oude kaarten en een oud fotootje


Een boekje over werken van Degas

Een heel tof boekje met foto's waarvan ik wenste dat ik ze zelf gemaakt had

Twee boeken van Shakespeare


De houthakkers blouse (groen, blauw, bruin en crème)

En tot slot 3 ansichtkaarten om te versturen naar Nederland

1 opmerking:

  1. a midsummer night's dream! dat toneelstuk gaan wij spelen met de toneelgroep van de studievereniging :)

    BeantwoordenVerwijderen